Zabývali jsme se úpravou prostředí školní zahrady po zimním období a jak spolupracují na aktivitách Ekoškoly všechny děti, rodiče i spolek v obci.
V letošním školním roce jsme se s Ekotýmem rozhodli, že budeme řešit téma Prostředí. V rámci tohoto tématu jsme zkoumali vnitřní i venkovní prostředí. Při analýze si děti začaly více všímat prostředí školní zahrady. Zjistily, že je potřeba udržovat dřevěné hrací prvky stejně jako se starat o rostliny a živočichy. A protože chceme udržovat zdravé prostředí naší školní zahrady, pustili jsme se do práce. Nejprve jsme si rozplánovali, co všechno je potřeba udělat. Některé úkoly si rozdělili členové Ekotýmu, s jinými nám pomohli ostatní rodiče s dětmi i členové spolku zahrádkářů.
Uspořádali jsme na zahradě ekobrigádu, která je ostatně již dlouholetou tradicí v naší škole. Letos nám nepřálo počasí, silně se ochladilo, ale nám to nevadilo, práce nás zahřála. Velmi nás potěšilo, že se našlo hodně rodičů, kteří byli ochotni pomoci s úklidem zahrady. A nejen rodičů, pan Jablečník, člen spolku zahrádkářů provedl na naší zahradě prořezání ovocných stromů a zároveň nás poučil, jak se správně řez provádí. Tatínek z Ekotýmu zasadil rybízové a malinové keře a připravil záhon pro květiny. Maminky dosadily květiny a keře do motýlího záhonu, jiná maminka s dětmi opravila smyslový chodník. Ostatní rodiče hrabali trávník a odváželi větve z prořezaných stromů. Práce se všem dařila, protože jsme měli i hodně šikovné malé pomocníky, kteří také přiložili ruku k dílu.
Odměnou všem bylo malé občerstvení, které přichystala paní kuchařka. Naplánované opékání nám kvůli počasí nevyšlo, ale i na špekáčkách opečených v troubě a bylinkovém čaji nebo kávě jsme si všichni pochutnali.
Bc. Oldřiška Říhová, Mateřská škola Štítná nad Vláří, okres Zlín