"OBYČEJNÍ HRDINOVÉ se řídí příkazem služby ostatním, když přijde jejich čas. Když zazvoní zvony, oni vědí, že zvoní na poplach jim. Najdou v sobě ty nejlepší stránky lidké povahy, to, co je daleko silnější než tlaky situace a systému, a jejich jednání slouží jako nezlomný znak síly lidské důstojnosti v boji se zlem." psycholog a profesor Philip Zimbardo

Kampaň OBYČEJNÉHO HRDINSTVÍ vychází z principu, že každý člověk má moc změnit svět, ve kterém žije, i kdyby to bylo jen
o nepatrný kousek. Pokud však těch pozitivních nepatrných kousků budou stovky, tisíce a miliony, tak se mohou začít dít velké věci...

Kampaň nezastaví klimatické změny, ale může mnoha lidem ukázat, že lze něco udělat na své osobní úrovni, ve své domácnosti, v komunitě i na úrovni státu. Každý má určitou moc, která závisí na jeho věku, zkušenostech a postavení. A záleží, jak tuto moc využije. Možná zvládne jen vyměnit neúspornou žárovku, možná přejde s domácností na zelenou energii, možná podepíše petici nebo zvolí do vlády ty správné lidi...  

Kampaň dává konkrétní tipy na aktivity, které mají reálný dopad na životmí prostředí a často i peněženky našich domácností.

co umožňuje kampaň
organizacím i aktivním lidem

Trénovat aktivní občanství = dětem a dospělým dává prostor komunikovat a motivovat lidi ze svého okolí k udržitelnějšímu způsobu života

Rozvíjí:

  • hledání informací a argumentů
  • pochopení souvislostí 
  • prezentační schopnosti
  • plánování a strategické myšlení

co umožňuje kampaň  
zapojeným jednotlivcům

Zlepšovat udržitelnější způsob života = lidem dává jednoduché konkrétní návody, jak zmírňovat svůj osobní dopad na životní prostředí

Rozvíjí:

  • znalosti o vlastních možnostech
  • odolnost vůči změnám a omezením
  • motivaci
  • přemýšlení v souvislostech