V rámci Analýzy děti zjistily, že mají málo hraček z přírodního materiálu. Do Plánu činností daly, že si chtějí nějaké hračky vyrobit. Rodičům ve školce zase chybělo více stavebnic.
V rámci Analýzy si děti myslely, že děti nemají dostatek hraček z přírodního materiálu. Při vytváření Plánu činností je napadlo, že by si mohly nějaké zkusit vyrobit. Jak přesně nápad zrealizovat jsme vymýšleli na schůzce Ekotýmu: dospělí dávali dohromady nápady na rukodělné hračky, děti nápady vymýšlely také (na základě inspirace z knížek) a tyto nápady kreslily. Zajímavé nápady, které padaly:
– kuličková dráha, dřevěné panenky, lodičky, dřevěné destičky s písmeny. Děti dodaly také zajímavé myšlenky: chtěly například vyrábět vějíře a vystavit ho na vějířové nástěnce (co takhle zkoumat, z čeho všeho jde vyrobit vějíř? jde z listů, klacíků i šišek?) nebo vyrobit tričko – jako hračku či jako výzdobu do školky (zvládneme sami ušít tričko? A co takhle ho vyzkoušet nabarvit přírodními barvami?)
Zároveň jsme oslovily rodiče, jestli nemají nějaké knížky s náměty, co vytvářet, případně, jestli nechtějí pro děti zorganizovat nějakou hezkou dílničku. V dotazníku, který jsme rodičům rozeslali, se objevilo, že rodiče by byli rádi, kdyby bylo ve školce více stavebnic. Řekli jsme tedy dětem, co by chtěly do školky koupit a ony si společně odhlasovaly další stavebnici Kaplu (skládá se z dřívek).
Autor: Lucie Sovová a Pavla Hejdová, Ekoškolka Rozárka