zdravě i chutně

Dlouhodobě se snažíme předejít zbytečnému plýtvání jídlem a vést děti ke zdravým stravovacím návykům.

Motivovali jsme děti ke zdravému stravování a ochutnávání neznámého. Naším cílem bylo (po dlouhodobém sledování) vyhodnocení, které pomazánky, svačinky a jiné potraviny jsou u dětí neoblíbené, nenabízet jim je a tím předejít plýtváním jídla.
Se svačinkami jsme měli dlouhodobý problém. Děti nejsou z domova zvyklé na pomazánky a v MŠ jsou časté. Některé pomazánky jsou neoblíbené. Snahou bylo přivést děti k ochutnávání nových chutí. Analýzou jsme se snažili zjistit jednu až dvě pomazánky, které jsou dlouhodobě neoblíbené, možná se častěji opakují a odrazují děti od ostatních chutí. Také jsme chtěli zjistit, jaké pomazánky mají u dětí šanci. Chtěli bychom předejít zbytečnému plýtvání jídlem, vést děti ke zdravým návykům.
Nejprve jsme ze žlutých víček z PET lahví vyráběli smajlíky, vystřihovali zdravé a nezdravé potraviny z letáků, různě je nalepovali a mluvili s dětmi na téma „zdravé × nezdravé potraviny“. U svačinek jsme poznávali a snažili rozpoznávat, jaká je ta která pomazánka, co v ní je a co není a co je zdravé. Každé dítě svačinku, která mu chutnala, označilo smajlíkem. Zaznamenávali jsme pak do jídelníčku, co jsme zjistili.

ještě nejste zapojeni do programu Ekoškola?