Článek popisuje, jak se děti v nejmenším věku s omezenými komunikativními schopnostmi mohou zapojit do informování veřejnosti o jejich činnosti v ekoškole. |
Jak se poprat s tímto krokem když naši ekoškoláci jsou nezkušení v prezentaci na veřejnosti? Vytyčili jsme si týden ve znamení informování a spolupráce čili kroku 6.
Nejprve jsme se pokusili o prezentaci pro děti ze třídy Sluníček a poté jsme přišli navštívit i děti do malé třídy Berušek. Donesli jsme jim ukázat plán činností, kroky, ekokodex a děti z ekotýmu jim popisovaly, co se nám už povedlo a co ne. Aby to nebylo jen povídání, tak jsme si připravili aktivitu na změnu skupenství vody. Do misek jsme připravili směs semínek, sušeného ovoce a oříšků, zalili vodou a doplnili o ouška na pověšení. Hotové misky jsme přenesli ven. Výsledkem bylo zobání pro ptáčky, které jsme zavěsili na stromy. Tím jsme nabyli odvahu prezentovat ekoškolu i mimo mateřskou školu. Vzhledem k tomu, že se pyšníme titulem ekoškola už několik let, máme i na základní škole spoustu odrostlých oveček. Využili jsme kamarádských vazeb mezi dětmi a spolupráce se základní školou a domluvili si prezentaci pro své kamarády. S dětmi z malého ekotýmu jsme vyrazili do 2. třídy základní školy Vidče. Když malí ekoškoláčci uviděli známé tváře, opadl z nich ostych z mluvení na veřejnosti a horlivě vyprávěli o svých činnostech. Druhákům jsme představili náš plán činností, povykládali, co se nám povedlo, co ne a co ještě plánujeme. Vyzkoušeli jsme je, zda si ještě pamatují ekokodex a donesli ukázat i vlajku! K našemu překvapení si kamarádi pamatovali spoustu věcí! Setkání jsme zakončili společnou hrou „na 7 kroků“, které jsme hráli ve dvojicích a měřili, kdo to zvládne nejrychleji. Byl to příjemně strávený čas a taky ukázka toho, že to, co se děti ve školce naučily, už nezapomenou.
Bc. Alena Chumchalová a Bc. Pavlína Parks, MŠ Vidče