S nápadem pomoci živočichům na naší školní zahradě přišli žáci prvního stupně. V rámci výuky si přiblížili život v zahradách, tedy prostředí, které je nám nejblíž. Při pozorování na školní zahradě zjišťovali rozličnost zastoupených druhů živočichů a jejich důležitost v koloběhu přírody.
S nápadem pomoci živočichům na naší školní zahradě přišli žáci prvního stupně. V rámci výuky si přiblížili život v zahradách, tedy prostředí, které je nám nejblíž. Při pozorování na školní zahradě zjišťovali rozličnost zastoupených druhů živočichů a jejich důležitost v koloběhu přírody.
Součástí výuky byl i rozhovor o pomoci přírodě, kterou zvládneme všichni. Tak se zrodil nápad s domečky.
Hned po skončení hodiny došli žáci za zástupcem Ekotýmu, kterému nadšeně přednesli svůj nápad. Navíc ještě přidali možnost, že by hmyzíny mohli vyrobit starší žáci v technickém klubu. Pro Ekotým to byla také výzva. Zvládnou členové vše zařídit? Zvládli. Na schůzce si domluvili postup, došli za učiteli a vedoucím TK, připravili možnosti výroby, předali svým zástupcům v osmém ročníku návrhy, domluvili s třídami prvního stupně dokončovací práce na domečcích, jejich umístění a čekali na výsledek. Opravdu se podařilo vyrobit čtyři různé hmyzíny. Osmákům práce opravdu kvetla pod rukama. Povedla se. Po přestěhování do školy všichni obdivovali neotřelé tvary.
Naplnění a zasazení domečků na zahradě, na což se malí žáčci tak těšili, však přerušilo zavření škol. Byla to škoda, přesto byl výsledek úžasný. A ne jediný. Během výroby přišli další žáci s nápadem domečku pro ježka a čmelínu. Máme tedy další výzvy, které určitě nebudou poslední.
Základní škola T. G. Masaryka Štětí, okres Litoměřice