Ekotýmáci se inspirovali navštíveným programem v Muzeu J. A. Komenského v Přerově, poznatky a aktivity přizpůsobili dětem v naší MŠ a ŠD a přichystali pro ně program.
Pro nové téma Šetrný spotřebitel jsme chtěli Ekotýmáky namotivovat a trochu i nasměrovat, protože zbytky v naší školní jídelně straší nejen naše paní kuchařky. Měli jsme štěstí na právě probíhající interaktivní výukový program v Muzeu J. A. Komenského v Přerově s názvem Víme, co jíme aneb Šejdíři a šizuňkové. Program byl poučný, ale i zábavný a Ekotýmáci se o nové zkušenosti chtěli podělit s dalšími. A protože je baví práce s menšími dětmi, připravili několik stanovišť pro děti v naší MŠ. S přípravou ani rozdělením úkolů nebyl problém, protože si Ekotýmáci přizpůsobili podle svého aktivitu z muzea, která je zaujala a někteří si vymysleli i vlastní. Nejtěžší bylo doladit termín, protože se školáci museli přizpůsobit dennímu režimu v MŠ. Nakonec si udělala čas i paní ředitelka naší ZŠ a MŠ a její pochvala zahřála jak malošky, tak školáky. Na stanovištích probíhaly tyto aktivity: jak cukr škodí zubům, kolik kostek cukru je v nápoji, škrob v levném jogurtu, ovoce nebo zelenina, potravinová pyramida, pohyb je fajn, jak se dřív trestali „šizuňkové a šejdíři“.
Dlouhodobě při analýzách zaznamenáváme velké zbytky jídla ve školní jídelně a naplánovali jsme si krátkodobý úkol: Osvěta mezi žáky ZŠ a MŠ na téma ŠETRNÝ SPOTŘEBITEL. Popsaná aktivita je jedna z konkrétních akcí, které naplňují daný cíl a souvisí s dalším cílem: Boj s plýtváním v naší škole.
Hilda Vandrovcová, ZŠ a MŠ Osek nad Bečvou, okres Přerov