Ve školce se nám nahromadily knihy a dětské časopisy, které nám bylo líto vyhodit. Na jedné z chodeb naší MŠ vyrostla KNIHRUŠKA.
Na začátku nového školního roku jsme si zvolili téma: Prostředí školy. V přípravném týdnu, během stěhování a úklidu tříd se nám nahromadily knihy a časopisy, pro které jsme ve třídách už nenašli místo nebo se ukázalo, že je máme vícekrát. A protože by nikdo z nás žádnou z knih neodložil do sběru, rozhodli jsme se pro realizaci knihobudky. Oslovili jsme firmu, která vyrábí drobný nábytek z použitých materiálů, ale cenová nabídka byla pro nás vysoká. Pátrali jsme po školce, co by se nám mohlo hodit, protože nám nezbylo nic jiného, než se spolehnout sami na sebe a vymyslet, kam knihy uložit…Objevili jsme skříňku, která roky sloužila jako police na drobné hračky a teď byla nevyužitá, opuštěná…A jelikož měla tvar hrušky, vznikla KNIHRUŠKA. Umístili jsme jí do chodbičky mezi třídami, tedy do prostoru, kolem kterého denně procházejí děti i rodiče. Knihovnička pro všechny, s jednoduchými pravidly. Půjč si a vrať, nech si a dones jinou. Knihy si našly své čtenáře a v KNIHRUŠCE bez problémů běží koloběh výpůjček a výměn, z čehož máme všichni velkou radost.
Vznik KNIHRUŠKY nám krásně zapadá do našeho tématu Prostředí školy. Zvelebili jsme kout na chodbě, zachránili knihy a časopisy a zároveň podpořili komunikaci a spolupráci s rodiči. Navíc všichni podporujeme lásku ke knihám a vychováváme budoucí, vášnivé čtenáře.
Martina Steinitzová, FZŠ a MŠ Barrandov II při PedF UK, Praha 5