V rámci tématu Prostředí jsme se rozhodli pro vybudování stezky naboso neboli smyslového chodníčku. Požadavek vyšel z přání dětí a pedagogů, kteří podobný chodníček vyzkoušeli na výletě v Kovářově .
V rámci tématu Prostředí jsme se rozhodli zvelebovat naši přírodní zahradu. Jeden z nápadů dětí a dospělých bylo zařazeno vybudování smyslového chodníčku. Smyslový chodníček jsme budovali jako výukový prvek naší školní zahrady. Oslovili jsme rodiče na jedné třídě s prosbou o pomoc při jeho budování. Rodiče se zapojili a rozdělili si úkoly, sháněli materiály, každý ze zapojených rodičů přispěl něčím podle svých fyzických a materiálních schopností. Děti se zapojily tím, že vyplňovaly jednotlivé úseky materiálem a následně daný úsek vyzkoušely. Dosáhli jsme vybudování smyslového chodníčku, který využívá při pobytu venku na školní zahradě celá MŠ. Podařilo se nám vytvořit pravidla jeho využívání, která vyšla přímo od dětí.
Chodníček se podařilo vytvořit za minimální náklady, ovšem s maximálním dopadem. Protože se děti na budování chodníčku podílely vlastní prací, o to více se o něj starají a dodržují dohodnutá pravidla. A to je to co nás na vlastním budování zahrady nejvíce baví.
Zatím se nám nepodařilo zapustit kmeny a podél nich natáhnou vodící lano, které by nemělo chybět. To je v této záležitosti náš plán do budoucna.
Autor: MŠ Pohádka, Planá nad Lužnicí