klima hrou
"Povídej - zapomenu. Ukaž - zapamatuji si. Vyzkoušejme – porozumím."
Carl Orff - německý pedagog
herní klimatické lekce pro ZŠ a SŠ
- Zariskujte si spolu
- Najděte cestu bludištěm
- Projděte si den s rodinkou Tchořových
- Bojujte proti Stand by režimu
- Snězte tolik, kolik můžete
- Seznamte se s profesorem Pršálkem
co díky herním klimatickým lekcím získám?
Zahrajete si s dětmi
Získáte více znalostí
Vzbudíte větší zájem u dětí
jaké hry jsou v nabídce?
hry pro 1. stupeň ZŠ
- Riskuj - Týmová hra, ve které si žáci ověří a získají nové znalosti zábavnou formou ve 3 variantách hry.
- Najdi cestu - Žáci si vyzkoušejí, jaké mají znalosti z oblasti ekologického rovozu. Součástí hry jsou týmovací a pohybové aktivity. Po zodpovězení otázek získají kód, díky kterému mohou zkusit projít bludištěm.
- Můj den - Zamyšlení se nad tím, jaké činnosti během dne ovlivňují klima. V týmech pak žáci vytvoří návody, jak dopad na klima u jednotlivých činností snížit. Na závěr si každý zvlášť stanoví 3 předsevzetí, u kterých činností by sám chtěl své chování změnit.
- Já a můj život - Žáci si vyzkouší, prostřednictvím zážitkové strategické hry, jak se může v rodině hospodařit s jídlem. V rámci hry musí promýšlet své zásoby, vyhodnocovat i vymýšlet strategie, jak pokrýt svou denní potřebu jídla i jak nakládat s přebytečným jídlem.
hry pro 2. stupeň ZŠ a SŠ
- Riskuj - Týmová hra, ve které si žáci ověří a získají nové znalosti zábavnou formou ve 3 variantách hry (stejný princip jako u 1. st., ale složitější otázky).
- Najdi cestu - Žáci si vyzkoušejí, jaké mají znalosti z oblasti ekologického provozu. Součástí hry jsou týmovací a pohybové aktivity. Po zodpovězení otázek získají kód, díky kterému mohou zkusit projít bludištěm (stejný princip jako u 1. st., ale složitější otázky).
- StandBy - Cílem všech je snažit se ve svých fiktivních domovech vypnout co nejvíce spotřebičů a ušetřit tak co nejvíc peněz i emisí CO2.
- Já a můj život - Žáci si vyzkouší, prostřednictvím zážitkové strategické hry, jak se může v rodině hospodařit s jídlem. V rámci hry musí promýšlet své zásoby, vyhodnocovat i vymýšlet strategie, jak pokrýt svou denní potřebu jídla i jak nakládat s přebytečným jídlem.
herní klimatické lekce vznikly díky projektu "Herní klimatické lekce, aneb jak nejlépe připravovat děti na klimatické změny"
Projekt vytváří nové a snadno uchopitelné nástroje a přístupy vedoucí ke vzdělávání o změně klimatu pro učitele, rodiče, vedoucí zájmových organizací, pořadatele akcí pro veřejnost a další, kteří se podílejí na výchově, vzdělávání a vedení dětí v rámci měst a obcí.
Skrze rychlé zážitkové hry a únikovou hru děti rozvíjí týmovou spolupráci, získávají faktické informace o změnách klimatu, adaptačních a mitigačních opatřeních a rozvíjí emoční a sociální inteligenci. Zároveň je hry vedou k porozumění vztahů mezi příčinou a následkem a zvyšují jejich motivaci se klimaticky angažovat.
Hry jsou navržené tak, aby se daly opakovat a tím pomáhaly dětem fixovat své vědomosti a prohlubovat znalosti.
Projekt je podpořen z rozpočtu ministerstva životního prostředí ČR.