Žížaláci z Boženky

Příspěvek je o problémech při zakládání vermikompostéru. A také o překonání obtíží.

Žížaláci z Boženky

Chtěli jsme vyzkoušet domácí kompostování ve vermikompostéru. V loňském školním roce jsme při kontrole třídění zjistili, že ve směsném odpadu končí velké množství bioodpadu. 
Vermikompostér si vzala na starost část Ekotýmu a koordinátorka EVVO na škole. Jednou týdně se scházíme, provedeme kontrolu stavu, přidáme bioodpad a vše zapíšeme do žížalího deníku.
V součastnosti máme založený vermikompostér. Žížaly se množí. Už umíme lépe odhadnout množství bioodpadu, tak aby žížaly stíhaly odpad zpracovávat.
Zpočátku jsme dávali mnoho odpadu, v domění, že toho žížaly zvládnou více a rychleji. Platilo pro nás přísloví "máme velké oči".  Následovalo přemnožení octomilek, tvoření plísně. Odstanit jsme museli hlavně blumy, rajčata, mrkev.
Nejvíce se nám osvědčila jablka, salát a kávový logr.
S naším projektem jsme seznámili žáky nižšího stupně v rámci besedy o třídění odpadu. Rodiče, starší žáky a veřejnost jsme informovali pomocí nástěnky s informacemi o vermikomostování v rámci akce Vánoce, aneb škola všem otevřená. Založili jsme stránku zizaly 7, kde Ekotým vkládá postupně deníky a fotky. 
V šestém ročníku mají ve vzdělávacím  plánu kroužkovce, paní učitelky počítají s tím, že si připraví badatelsky zaměřené úkoly a vermikompostér využijí. 

Autor: Mgr. Hana Šlezingrová

4. krok: MONITOROVÁNÍ A VYHODNOCOVÁNÍ
Škola: ZŠ Opava Boženy Němcové,
Téma: Prostředí školy, Odpady
Krok: monitorování a vyhodnocování

Přidejte se.

Zapojte sebe nebo svou školu do celosvětové sítě změn!

Chci se zapojit!

Odebírejte náš newsletter!


Vy ještě neodebíráte náš newsletter? To hlavní vám přijde každá měsíc přímo do vašich emailových schránek! Učitelé, rodiče, zapojené školy, nezapojené školy přihlaste se a dostávejte svoji pravidelnou dávku inspirace!

Přihlásit se