Mé místo ve škole

Při sestavování plánu činností k tématu "Prostředí školy" se nám děti svěřily, že jim ve škole chybí místo, kde by mohly společně trávit čas mezi vyučováním, při čekání na kroužek, sourozence atd.

Mé místo ve škole

Pokud to jde, tak s dětmi chodíme na výuku ven. Výuka je tam mnohem zábavnější, efektivnější a hlavně zdravější. Při sestavování plánu činností k tématu “Prostředí školy” se nám však děti svěřily, že jim ve škole chybí místo, kde by mohly trávit čas mezi odpoledním vyučováním, když je venku špatné počasí. A nejednalo se jen o čekání mezi odpoledním vyučováním, ale svěřily se nám, že nemají kde čekat na sourozence, když se loudá z družiny, nebo když čekají na kroužek atd.
To pro nás byla výzva. Ale ve škole nebylo volné místo, kde by se to dalo zřídit. No a finanční stránka věci byla samozřejmě také složitá. Ale znáte to, když si něco moc přejete, tak se vám to nakonec splní.
Shodou okolností dostala naše obec dotace na renovaci školy, při které vyměnila ty otřesné železné šatny za krásné skříňky, díky čemuž se ušetřilo místo, které bylo jako stvořené pro tento žákovský sen. Na vybavení jsme neměli finance, ale strýček jedné z žákyň ekotýmu měl přebytek velkých kabelových cívek, které škole věnoval. Tyto cívky jsme si obrousili, pan školník nám přidal hladkou desku navrch, a hned jsme měli stoly, a ještě navíc stylové a z odpadu vyrobené (tématem "odpady" jsme se zabývali v loňském roce, tak jsme rádi, že jsme na něj mohli navázat). Není třeba přeci hned vše kupovat. Zbytek vybavení nám poskytla škola. Stačilo se jen porozhlédnout a zeptat se.
Paní ředitelka do tohoto koutku přidala tabuli, takže nyní je toto místo vhodné i pro výuku.

Místo není zatím zcela hotové. Protože je škola zrovna po rekonstrukci, takže zatím jsou tu holé bílé stěny. Ty se však brzy zaplní.
Ve výtvarné výchově máme takový zvyk. Při jedné rekonstrukci toalet měla škola přebytek bílých dlaždiček, a tyto dlaždičky využívají žáci 9. ročníků předtím než školu opouštějí. Pěkně si je nakreslí, případně přidají vzkaz. Je to jakási připomínka toho, že tu s námi byli. Tyto malované dlaždičky budou pomalu plnit tu velkou bílou stěnu, kterou tu máme.

Nejenže jsme vytvořili místo, kde mohou žáci trávit svůj volný čas, ale je to i místo vzpomínkové, kde může každý z žáků zanechat svou stopu.

Kroky a témata Ekoškoly:

Při analýze jsme neexistenci tohoto místo označili jako jedno ze slabých míst školy. Při sestavování plánu činností jsme si řekli, že se na to zaměříme a uvidíme, třeba se nám v průběhu roku něco naskytne. A opravdu ano! Vzhledem k rekonstrukci školy se povedlo jedno místo vyhradit přímo žákům. Společně jsme se pustili do tvorby tohoto místa a monitorovali jsme průběh jeho vzniku. Měli jsme radost, že jsme se zaměřili nejen na téma "prostředí školy", ale také jsme navázali na naše minulé téma "odpady".
Těší nás, že místo mohou využívat žáci během výuky i ve svém volném čase, ale také rodiče a návštěvníci školy.
O našem úspěchu jsme i všechny ostatní pomocí rozhlasu, webu ekoškoly a školního časopisu. 

Do budoucna bude mít toto místo určitě obrovský přesah pro minulé, současné i budoucí žáky.

3. krok: PLÁN ČINNOSTÍ
Škola: ZŠ a MŠ Povrly, okres Ústí nad Labem
Téma: Prostředí školy
Krok: Plán činností

Přidejte se do Ekoškoly

Zapojte sebe nebo svou školu do celosvětové sítě změn!

Chci se zapojit!

Odebírejte náš newsletter!


Vy ještě neodebíráte náš newsletter? To hlavní vám přijde každá měsíc přímo do vašich emailových schránek! Učitelé, rodiče, zapojené školy, nezapojené školy přihlaste se a dostávejte svoji pravidelnou dávku inspirace!

Přihlásit se