Úspěch Kampaně obyčejného hrdinství

Kampaň obyčejného hrdinství 2021 přinesla tisícům lidí v ČR příležitost zlepšit svůj život i životní prostředí, ve kterém žijí. Stačil k tomu pouze jeden týden a nabídka několika výzev. Podívejte se jak to dopadlo.

Úspěch Kampaně obyčejného hrdinství

Byl to den, který jsem dlouho nezažila, možná když jsem byla hodně malá. A po návratu domů jsem si stále kladla otázku: Proč nechodím s lidmi, které mám ráda ven mnohem častěji, proč čučím do mobilu, když vedle mne sedí někdo, s kým si mohu povídat a hlavně proč mne tohle nenapadlo už dávno udělat?

Do Kampaně obyčejného hrdinství 2021 se zapojilo více než 15 000 lidí. Díky jednoduchým a konkrétním aktivitám jsme zmírnili svůj osobní dopad na životní prostředí a také využili příležitost uělat i něco pro sebe.
Společně jsme dokázali ušetřit 134 tun emisí oxidu uhličitého a zároveň díky nám vznikla taková opatření, že každý další rok dokážeme zachytit více než 167 tun emisí oxidu uhličitého.

Co se nám podařilo konkrétně dokázat:

  • Zasadili jsme společně tolik stromů, že by to zabralo plochu 8 fotbalových hřišť.
    Jen během příštího roku tyto stromy zachytí až 167 tun CO2, což je stejné množství jako vyprodukuje za jeden rok 12 automobilů.

  • Každý zapojený účastník ušel nebo ujel za týden 52 ekologických kilometrů a ušetřil tím 6,72 kg CO2.

  • Zapojení účastníci strávili každý den průměrně 1 hodinu a 50 minut svého volného času venku. Za tuto dobu by například gepard doběhl z Prahy do Brna.

  • Vyrobili jsme ze starého oblečení a záclon 2 916 tašek a 1 722 sáčků. V našich komunitách jsme následně rozdali 3 873 těchto kousků, abychom omezili využívání plastových tašek a pytlíků.

  • 2 682 schránek jsme označili textem NEVHAZUJTE LETÁKY! Díky tomu v našich domácnostech ubude každý rok 43 tun letákového odpadu.

  • Každý zapojený účastník ušetřil průměrně 9 litrů vody za den a celkově jsme v kampani zvládli ušetřit 199 plných van vody díky zavedení úsporných opatření v domácnostech.

  • Každý zapojený účastník ušetřil až 25 kg CO2 tím, že 3 dny neměl na svém jídelníčku maso. To prospělo i jeho zdraví a nejen jeho. Díky této zdravé dietě se těší delšímu životu i 1 231 pěkně vypasených kuřat.

  • Reportéři a reportérské týmy, které se v rámci kampaně zrodili, vytvořili přes 60 různých článků, videí, příspěvků a společně oslovili více než 46 000 lidí. Šíření pozitivních informací, příkladů dobré praxe je v této době důležitější než kdy jindy.

  • Digitální detox a den pro sebe, svoji rodinu, kamarády a hlavně venku v přírodě, byl pro účastníky jeden z nejsilnější zážitků v celé kampani. Zapojilo se do něj 3 500 lidí. Jeden příběh za všechny: „Nechala jsem telefon doma, a vyrazila s kamarádkami na celý den ven. Automatickému reflexu sahání po telefonu jsme se neustále smály a odvykly jsme mu tak po půl dne. Byl to den, který jsem dlouho nezažila, možná když jsem byla hodně malá. A po návratu domů jsem si stále kladla otázku: Proč nechodím s lidmi, které mám ráda ven mnohem častěji, proč čučím do mobilu, když vedle mne sedí někdo, s kým si mohu povídat a hlavně proč mne tohle nenapadlo už dávno udělat?“

Děkujeme všem 187 ekoškolám, školám, organizacím, rodinám i všem jednotlivcům, kteří jste se rozhodli Kampaň obyčejného hrdinství koordinovat ve vašich krajích, obcích, oddílech nebo rodinách! Jste opravdoví hrdinové!


Kampaň proběhla v rámci projektu EKOŠKOLA a OCHRANA KLIMATU – Od individualismu k občanské participaci.
Projekt podporuje Nadace OSF v rámci programu Active Citizens Fund, jehož cílem je podpora občanské společnosti a posílení kapacit neziskových organizací.
Vloženo Od

Přidejte se do Ekoškoly

Zapojte sebe nebo svou školu do celosvětové sítě změn!

Chci se zapojit!