Úspěch Kampaně obyčejného hrdinství

Kampaň obyčejného hrdinství 2021 přinesla tisícům lidí v ČR příležitost zlepšit svůj život i životní prostředí, ve kterém žijí. Stačil k tomu pouze jeden týden a nabídka několika výzev. Podívejte se jak to dopadlo.

Úspěch Kampaně obyčejného hrdinství

Byl to den, který jsem dlouho nezažila, možná když jsem byla hodně malá. A po návratu domů jsem si stále kladla otázku: Proč nechodím s lidmi, které mám ráda ven mnohem častěji, proč čučím do mobilu, když vedle mne sedí někdo, s kým si mohu povídat a hlavně proč mne tohle nenapadlo už dávno udělat?

Do Kampaně obyčejného hrdinství 2021 se zapojilo více než 15 000 lidí. Díky jednoduchým a konkrétním aktivitám jsme zmírnili svůj osobní dopad na životní prostředí a také využili příležitost uělat i něco pro sebe.
Společně jsme dokázali ušetřit 134 tun emisí oxidu uhličitého a zároveň díky nám vznikla taková opatření, že každý další rok dokážeme zachytit více než 167 tun emisí oxidu uhličitého.

Co se nám podařilo konkrétně dokázat:

  • Zasadili jsme společně tolik stromů, že by to zabralo plochu 8 fotbalových hřišť.
    Jen během příštího roku tyto stromy zachytí až 167 tun CO2, což je stejné množství jako vyprodukuje za jeden rok 12 automobilů.

  • Každý zapojený účastník ušel nebo ujel za týden 52 ekologických kilometrů a ušetřil tím 6,72 kg CO2.

  • Zapojení účastníci strávili každý den průměrně 1 hodinu a 50 minut svého volného času venku. Za tuto dobu by například gepard doběhl z Prahy do Brna.

  • Vyrobili jsme ze starého oblečení a záclon 2 916 tašek a 1 722 sáčků. V našich komunitách jsme následně rozdali 3 873 těchto kousků, abychom omezili využívání plastových tašek a pytlíků.

  • 2 682 schránek jsme označili textem NEVHAZUJTE LETÁKY! Díky tomu v našich domácnostech ubude každý rok 43 tun letákového odpadu.

  • Každý zapojený účastník ušetřil průměrně 9 litrů vody za den a celkově jsme v kampani zvládli ušetřit 199 plných van vody díky zavedení úsporných opatření v domácnostech.

  • Každý zapojený účastník ušetřil až 25 kg CO2 tím, že 3 dny neměl na svém jídelníčku maso. To prospělo i jeho zdraví a nejen jeho. Díky této zdravé dietě se těší delšímu životu i 1 231 pěkně vypasených kuřat.

  • Reportéři a reportérské týmy, které se v rámci kampaně zrodili, vytvořili přes 60 různých článků, videí, příspěvků a společně oslovili více než 46 000 lidí. Šíření pozitivních informací, příkladů dobré praxe je v této době důležitější než kdy jindy.

  • Digitální detox a den pro sebe, svoji rodinu, kamarády a hlavně venku v přírodě, byl pro účastníky jeden z nejsilnější zážitků v celé kampani. Zapojilo se do něj 3 500 lidí. Jeden příběh za všechny: „Nechala jsem telefon doma, a vyrazila s kamarádkami na celý den ven. Automatickému reflexu sahání po telefonu jsme se neustále smály a odvykly jsme mu tak po půl dne. Byl to den, který jsem dlouho nezažila, možná když jsem byla hodně malá. A po návratu domů jsem si stále kladla otázku: Proč nechodím s lidmi, které mám ráda ven mnohem častěji, proč čučím do mobilu, když vedle mne sedí někdo, s kým si mohu povídat a hlavně proč mne tohle nenapadlo už dávno udělat?“

Děkujeme všem 187 ekoškolám, školám, organizacím, rodinám i všem jednotlivcům, kteří jste se rozhodli Kampaň obyčejného hrdinství koordinovat ve vašich krajích, obcích, oddílech nebo rodinách! Jste opravdoví hrdinové!


Kampaň proběhla v rámci projektu EKOŠKOLA a OCHRANA KLIMATU – Od individualismu k občanské participaci.
Projekt podporuje Nadace OSF v rámci programu Active Citizens Fund, jehož cílem je podpora občanské společnosti a posílení kapacit neziskových organizací.
Vloženo Od

Přidejte se do Ekoškoly

Zapojte sebe nebo svou školu do celosvětové sítě změn!

Chci se zapojit!

Odebírejte náš newsletter!


Vy ještě neodebíráte náš newsletter? To hlavní vám přijde každá měsíc přímo do vašich emailových schránek! Učitelé, rodiče, zapojené školy, nezapojené školy přihlaste se a dostávejte svoji pravidelnou dávku inspirace!

Přihlásit se